1/18/2017

Elképzelt utazások

Los Angeles, Kalifornia
Amerikai Egyesült Államok

Ezt a témát (is) sorozatnak szántam. Nagyon szeretek, vagy inkább szeretnék utazni. Mivel erre mostanában nem igazán van lehetőségem – legalábbis külföldre biztosan nem –, leírom, hogyan és hova mennék el a családommal. Talán néhány év múlva hasznát veszem egy-egy ilyen útitervnek!

Első úticélom Los Angeles. Miért válsztottam éppen ezt? Azért, mert ősidők óta az agyam legmélyebb bugyraiban motoszkál ez a város. Már akkor Amerikába készültem, mikor alig volt pár tévécsatornánk, és színes tévénk sem volt. Nem hallottunk celebekről, vagy Hollywoodról. A családom több tagja is él, vagy élt ott. Megboldogult apám oltotta belém ezt az amerikanizmust. Mindig ezt mondogatta: “Mert mi, amerikaiak okésak vagyunk!” Nos, nem biztos, hogy ezt nyilvánosan is vállalnom kellene, de tényleg ezt szokta mondani. Azt sem tudom, honnan jött ez a mánia, de rajtam maradt. Így tehát kezdjük Los Angelesszel.
Először is, mivel egy idegen országról van szó, sőt, egy másik földrészről, nyilvánvalóan repülőjegyet kell foglalni. Fixáljuk az időpontot is. A praktikusságot figyelembe véve a tavaszi szünetet választottam, ami idén április 13-18-ig tart majd. Néhány plusz napot hozzácsapva az indulást április 8-ra, az érkezést április 14-re tettem. Ha már ilyen messzire utazunk, nem 2 napra tervezek. Megvan az időpont, lássuk a repülőjegyeket. A családunk 2+2 fős, két felnőtt, és a két gyerkőc. A bravofly.hu oldalon hasonlítottam össze az ajánlatokat, melynek az eredménye, hogy a mai napon mindössze 309 839Ft-ért fejenként már mehetünk is a Polish Airlines utasaiként. (Remélem érződik az irónia!) Ráadásul csak egyszer kell átszállni! Ha visszafelé is csak egyszer akarunk átszállni, az már 336 750 Ft-ba kerül. Az 100 000 Ft plusz költség a családnak. Ezt még meggondoljuk. Végül megvan a repülőjegy! Juhéjjj! Azt hiszem, jobb lesz, ha valami aktuális akció után nézek!
Remélhetőleg a csomagolásnál semmi nem marad el, főleg az útlevél, egyéb iratok, vízum, pénz, bankkártya, ilyesmi. Ne járjunk úgy, mint az egyszeri asszony, aki elutazott New Yorkba bankkártya nélkül, minimális készpénzzel! Ha a fentiek megvannak, meg néhány gönc, már jók vagyunk. A repülésről nem tudok nyilatkozni, mert még soha nem ültem repülőn. Két dologban azonban biztos vagyok. Az egyik, hogy sírni fogok a gyönyörűségtől, hogy megadatott az életemben, hogy legalább egyszer repüljek. A másik pedig, hogy halálfélelmem lesz 24 órán keresztül, amiatt, hogy túléljük-e. Tegyük fel, hogy megérkeztünk a Los Angeles-i Nemzetközi Repülőtérre, épen és egészségesen, kábé 15 évvel öregebben.
Itt kell szerezni valami járművet, ami elvisz a szállásra. A legegyszerűbb talán egy taxi!
Ami a szállást illeti, meglepődtem a kutakodás során, ugyanis rendkívül alacsony árakkal találkoztam. Ha belegondolok abba, hogy négy évvel ezelőtt Badacsonyban, egy munkásszállóhoz hasonló négyágyas szobát fejenként 4500 Ft-ért kaptunk egy éjszakára, azt hiszem, hogy Los Angeles-ben 5500 Ft/fő/éj egyáltalán nem sok. Főleg úgy, hogy viszonylag jó helyen van. Tömegközlekedéssel kábé egy óra alatt minden megközelíthető. A szállás itt látható a térképen. A Google Térkép egy rettenetesen hasznos dolog! Erre most jöttem rá! Azon kívül, hogy megmutatja, hogy a szállástól hogyan juthatunk el például a Santa Monica Boulevard-ra, azt is megtudhatjuk, hogy melyik busz mikor és honnan indul. Mennyit és merre kell menni gyalog stb. Hihetetlen! Tehát találtam egy jó szállást. Úgy tűnik, hogy az utazás a legdrágább része a projektnek.

Íme, a szállás: Travel Inn

Elég egyszerű, de hát nem azért jöttünk, hogy a szobában üljünk.

Akkor következzenek a látnivalók, amelyeket mindenképpen szeretnék megnézni. Mint már említettem, a Goggle-on mindent meg lehet találni, úgyhogy még a buszmenetrend miatt sem aggódom.
Ami biztos, hogy a Malibu Piert, vagyis a mólót meg kell néznünk! Anélkül nem mehetünk haza!
Így, hogy Malibu Pier vagy móló, nem biztos, hogy mond valamit Nektek, de ha megnézitek ezeket a képeket, rögtön rájöttök, hogy számos videóklipben és filmben láthattátok már. Ugyan nem vagyok híve az önfotózkodásnak, de ez egy tipikus szelfizős hely. Itt muszáj képeket készíteni mindenkiről!

Emlékeztek az Elrabolva című film 2. részének a végére? Ez a zárójelenet zenéje, amely a mólón játszódik.

Amit még nem szeretnék kihagyni, az egy "celeb-túra". Venni egy térképet, amelyen rajta vannak a hírességek házai. Néhányat megnéznék! Vannak úgynevezett Los Angeles Celebrity Homes Tour kirándulások, melyekre be lehet fizetni, és autóval elvisznek legalább 15 híresség házához, mint például Al Pacino, vagy Jennifer Lopez.

A Google azonban jóbarátunk, és ezt is megmutatja nekünk! :D

És ha ez még mind nem lenne elég...

Ezeken a lehetőségeken kívül is még számos oldalt találunk, amely elkalauzol bennünket kedvencünk házához.
Most nézzük az egyéb látványosságokat!
Találtam egy jó oldalt, a Trip Advisort, ahol minden össze van gyűjtve. Ezekből aztán kedvünkre válogathatunk!
Kevés lesz ez a pár nap! :)

A következő részben még mindig maradunk Los Angelesben. Megmutatom Nektek néhány híresség otthonát, illetve az általam kiválasztott látványosságokat is! Esetleg van olyan hely, vagy híresség, amelyről vagy akiről szívesen olvasnál, írd meg nekem a megjegyzésbe!